vedoucí semináře:
Mgr. Tereza Havelková
čt 10.50 – 12.25, místnost 405
LS 2008/09
Upozorňuji, že závěrečný referát o seminární práci
je podmínkou pro získání zápočtu!
5. března
Krátké referáty o stavu
seminárních prací
12.
března
Krátké referáty o stavu
seminárních prací
19.
března
text: Glenn Watkins, “Obsessions with
Pierrot.” In Pyramids at the Louvre:
Music, Culture, and Collage from Stravinsky to the Postmodernists. Cambridge, Mass. and London: The Belknap Press of Harvard University
Press 1994: 277-309.
26.
března
Referáty
o literatuře
Holečková, Ciglbauer
2.
dubna
Referáty
o literatuře
Matuszek, Čermáková, Jakoubková
9.
dubna
Referáty
o literatuře
Zirklová, Cechová, Staňová
16.
dubna
Referáty
o seminárních pracích
(20 min. + 5 min.
diskuse)
Hampl, Holečková
23.
dubna
Referáty
o seminárních pracích
(20 min. + 5 min.
diskuse)
Hadrava, Mašková,
Hájek
30.
dubna
Referáty
o seminárních pracích
(20 min. + 5 min. diskuse)
Ciglbauer, Cechová, Seifertová
7.
května
Referáty
of seminárních pracích
(15 min. + 10 min. diskuse)
Matuszek, Staňová, Aguirre
14.
května
Referáty o seminárních pracích
(15 min. + 10
min. diskuse)
Zirklová, Jakoubková, Čermáková
program již proběhlého ZS:
9. října
Úvodní setkání
16. října
Petr Macek, Směleji a rozhodněji za českou hudbu!: „Společenské
vědomí“ české hudební kultury 1945-1969 v zrcadle dobové hudební
publicistiky. Praha: KLP 2006. („Proměny ‚společenského vědomí‘
na příkladech ‚sémiotických polí‘“, s. 57-110)
Vladimír Lébl, „Normovaná hudba“. Na hudbu/Konzerva, 1990, č.
4, s. 4-9.
23. října
Vladimír Lébl a Ladislav Mokrý, „O současném stavu nových
skladebných směrů u nás“. In: Nové cesty hudby [I]. Praha 1964,
s. 11-35.
Miroslav Srnka, Nová Syntéza: Klíčové orchestrální skladby 60.
let 20. století ve světle Nové hudby. Diplomová práce obhájená
na ÚHV FF UK 1999. (I. část: Pronikání informací o Nové hudbě d Čech
a „Boj o Novou hudbu“, s. 17-32)
30. října
Vladimír Lébl, „Česká musica nova. Historické předpoklady a
sociologie jevu“. Na hudbu/Konzerva, 1990, č. 1.
Vladimír Lébl, „Umělec a instituce“. Na hudbu/Konzerva, 1990,
č. 4, s. 3.
Georgina Born, Rationalization of Culture: IRCAM, Boulez, and the
Institutionalization of the Musical Avant-Garde. Berkeley and
Los Angeles: University of California Press 1995. („Conclusions:
IRCAM, Cultural Power, and the Reproduction of Aesthetic Modernism“,
s. 308-330)
6. listopadu
Rozprava nad tématy seminárních prací
13. listopadu
Rozprava nad tématy seminárních prací
20. listopadu
Rozprava nad tématy seminárních prací
27. listopadu
Michael Nyman, Experimental Music: Cage and Beyond.
Cambridge: Cambridge University Press 1999 [1974]. („Towards (a
definition of) experimental music“, s. 1-30)
4. prosince
Miroslav Pudlák, Zbyněk Vostřák: Idea a tvar v hudbě. Praha:
H&H 1998. („Skladatelská poetika (tvarové principy)“, s. 27-33; „Aleatorika,
otevřená forma, konceptuální kompozice“, s. 34-39; „Skladatelská
estetika a etika“, s. 77-81)
Jaroslav Šťastný, Josef Berg a jeho Snění. Brno: Janáčkova
akademie múzických umění 2002. („Bergova estetika, poetika a
skladatelská technika“, s. 124-152)
11. prosince
Timothy A. Johnson, „Minimalism: Aesthetic, Style, or Technique?“
The Musical Quaterly, Vol.78, No. 4 (Winter 1994), s. 742-773.
Petr Kofroň, Třináct analýz. Jinočany: H&H 1993.
(„Opakování“, s. 64-72)
18. prosince
Referáty k tématům seminárních prací
8. ledna
Referáty k tématům seminárních prací
|